Fontos tudnivalók

 

  • A laborvizsgálatokon kívül fizetendő adminisztrációs költség: 2 000 Ft
  • Grafikai leletmagyarázó szakértői véleménnyel: 6 000 Ft (a csomagnál fel van tüntetve kérhető-e szakértői vélemény)
  • 6 éves kor alatt nem vállalunk vérvételt!
  • A laborvizsgálat feltétele minden alkalommal aktuálisan kitöltött adatlap. Kérjük töltse le, küldje vissza az itt letölthető pdf dokumentumot. (A szükséges adatok elektronikusan is beírhatók.)
  • A vizsgálatok elkészülési határideje minden esetben munkanap és nem naptári nap! Hétvégén és ünnepnap nem dolgozunk!
  • Kérjük, ha több vizsgálati csomagra jönne, előzőleg egyeztessünk! 
  • Ha csak egy-egy vizsgálatra jönne és nem csomagajánlatra, az egyedi vizsgálatok online bejelentkezést válassza és olvassa el a vizsgálatra vonatkozó előkészületi utasítást!
  • Speciális számlaigényét kérjük előre jelezze, mert utólag számlát nem áll módunkban javítani! Amennyiben mégis szükséges 2000 Ft adminisztrációs költséget szükséges megfizetni. 

 

A vérvétel ideje:

  • Előre foglalás esetén az online rendszeren keresztül a szabad helyek függvényében.
  • Az előre bejelentkezés szükségességét az teszi indokolttá, hogy a foglalt időpontban minden elő legyen készítve (adatlap, megfelelő csövek és azok feliratozása, a gépek előkészítése) és Önnek ne kelljen várakozni egy pillanatig sem. 


A laboratóriumi vizsgálatról bővebben, tudnivalók vérvétel előtt

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Az elvégzendő vizsgálatokat javasolt minden esetben előzetesen szakorvossal vagy háziorvossal egyeztetni! A nem megfelelően kiválasztott laborvizsgálat késlelteti a diagnózist, ezáltal csúszhat a kezelés is. 

 

Helyezze a kurzort a vizsgálatok melletti (i) betűre, és rövid leírást olvashat azokról!

Női egészség vitamin és hormon komplex

A csomag tartalma: 

  • A vitamin(i)
  • B1 vitamin(i)
  • B2 vitamin(i)
  • B3 vitamin(i)
  • B5 vitamin
  • B6 vitamin(i)
  • B7 vitamin (Biotin) 
  • B9 vitamin (Folsav(i)
  • B12 vitamin(i)
  • Cink(i)
  • Coenzym Q10(i)
  • D vitamin(i) (25-OH)
  • 1,25-dihidroxi D3 vitamin
  • E vitamin(i)
  • K vitamin(i)
  • Szelén(i)
  • Kálcium(i)
  • Magnézium(i)
  • TSH(i)
  • Ösztradiol(i)
  • Progeszteron(i)
  • Parathormon(i)
  • Kortizol(i)
  • Inzulin(i)
  • Vérkép
  • Koleszterin(i)
  • Vércukor(i)

A vitamin(i): ez az antioxidáns az egészséges bőrért, szemekért, izmokért is felelős. Ha ragyogó bőrt szeretnénk, s minél tovább éles látást, ne hagyjuk ki. Az élénk színű zöldségekben megtaláljuk, így a paprikában, tökben, répában és tejtermékekben, mint például a tej és a tojás.

B1-vitamin (tiamin): ezt a B-vitamint fedezték fel elsőként, ezért lett ez a B1 vitamin(i). Hatását tekintve rendkívül széleskörű, mind a szellemi, idegrendszeri munkában, mind a szénhidrát anyagcserében elengedhetetlen, de a szív- és agy működéséhez is fontos.

B2-vitamin (riboflavin): ha nem jutunk elegendőhöz ebből a vitaminból, testünk hajlamosabb lesz a fáradtságra, szorongásra, az ajkak cserepessé válhatnak. Kiváló vitamin nőknek, melyet leginkább teljes kiőrlésű gabona, szójabab, dió, sajt biztosít.

B5-vitamin (pantoténsav): alkoholizmus, cukorbetegség, tartós stressz, emésztési zavarok, dialízis esetén alakulhat ki B5 vitamin hiány, melynek tünetei többek közt a depresszió, fáradtság, kéz- és lábzsibbadás, égő érzés. Ez utóbbiak más, idegrendszert érintő problémánál is előfordulnak, kivizsgáltatása javasolt!

B6-vitamin (pyridoxin): a többi B-vitaminnál nagyobb mértékben szükséges az anyagcseréhez és az energiatermeléshez. Az idegek egészségében is jelentős a szerepe. Ha időnként görcsöktől szenvedünk vagy bizsergést érzünk a kezünkben, növelnünk kell a B6-vitamin bevitelét. Együnk banánt, zabkását, diót és húst.

B7-vitamin (biotin): fontos a test külső védelmi rendszerének fenntartásában, az egészséges bőr, haj, körmök „őrzője”. Fogyasszunk elegendő tejet, tojást, zöld leveles zöldséget, gyümölcsöket, mint például sárgadinnyét és görögdinnyét.

B9- Folsav(i): lényeges vitamin nőknek, különösen terhesség alatt. Megelőzi a születendő gyermeknél az idegcső-záródási rendellenességek kialakulását. A zöld leveles zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonában, citrusfélékben és a tojásban is megtaláljuk.

B12 vitamin(i) (cianokobalamin): ha nincs belőle elég a testben, memóriaproblémát, depressziót, vérszegénységet tapasztalunk. Előzzük meg ezt azzal, hogy elég tojást, halat, tejet, gabonát eszünk.

Cink(i): különösen fontos a szülés után és a menopauzában is. A cinkhiány ezen kívül a szervezet prolaktin(i) szintjének növekedéséhez vezet, ami hozzájárulhat a hajhulláshoz és az étvágytalansághoz. Az alacsony cinkszint feltehetően jelentős szerepet játszik a hormonális egyensúly felborulásában és az ehhez kapcsolódó tünetek kialakulásában. A cink(i) segíti azoknak a fehérjéknek az anyagcseréjét, amelyek az izomsérülések helyreállításában van szerepe. Terhesség és szülés után ezért elengedhetetlen a kismedencei izmok regenerálódásához.

Coenzim Q10: A koenzim-Q10 szintje a szervezetben egyénileg változik, ám csökkenése komoly tüneteket és betegségeket okozhat. Enyhébb esetben krónikus fáradtságérzés, komolyabb esetben szív- és keringési rendellenességek forrása lehet az elégtelen koenzim-Q10 ellátottság. A kardiovaszkuláris betegségek kialakításában azért játszhat ilyen fontos szerepet, mert a generalizált érelmeszesedés, mint általános kardiovaszkuláris rizikótényező, kiemelt összetevője a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának.

D vitamin(i): tökéletes vitamin nőknek, melyet „nap vitaminnak” is neveznek. Fontos, hogy a szervezet megfelelően felszívja a kalciumot. Hölgyeknél különösen, mivel hajlamosabbak a csontritkulásra, mint a férfiak. Tanulmányok szerint a D-vitamin nőknek azért is lényeges, mert segít fenntartani az izomtömeget menopauza után. Szteroidot szedőknek is fontos, mivel ezek gyengítik a csontokat.

1,25 D3 vitamin: A vesében keletkező aktív D3 vitamin (1,25 OH D3, kalcitriol) szabályozza a kalcium-anyagcserét, amiből információt kaphatunk, hogy megfelelő-e a kalcium és foszfor felszívódása a szervezetben. Ez közvetve utal a szervezet D vitamin(i) ellátottságára is.

E-vitamin: szintén egy potenicális antioxidáns, mint az A-vitamin. Segít megvédeni a szervezetet a szabad gyökök károsító hatásaitól, s egészségesen tartja az immunrendszert. Növényi olajokban, magvakban, dióban és dúsított gabonafélékben megtalálható.

Szelén(i): A szelénnek az élettani szükségletet kevéssel meghaladó mennyisége bizonyítottan segít csökkenteni a rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát, ugyanakkor a túlzott szelénbevitel növeli ugyanezt a kockázatot! Számos daganattípus esetében igazolták, hogy a szelén(i) gátolja a kialakulást, illetve az egészséges sejtek számára védekező eszközt jelent. A szelénnel kapcsolódott glutationt a daganatsejtek nem képesek felvenni, ezáltal gyengül az oxidációval (vagyis a károsító kémiai stresszel) szembeni védekezőképességük. Szelénhiány is állhat a háttérben néhány hematológiai megbetegedés esetén (vérszegénység, sarlósejtes vérszegénység), illetve az általános fáradtság panasza mögött. A szelénnek szerepe van a pajzsmirigy működésében is, így a szelénhiány pajzsmirigy-alulműködés formájában, sokaknál csupán fáradékonyságként is jelentkezhet.

Kálcium(i): a legfontosabb szerepet a vér szempontjából kapja a kalcium, de nagyon fontos az izmok ruganyossága és a csontok egészsége miatt. Nagyon fontos az egészséges vérnyomás megőrzése miatt. Természetes forrása a tej, tejtermékek, magvak, szardínia, zöldségek és aszalt gyümölcsök.

Magnézium(i): ez a vitamin(i) elengedhetetlenül fontos a nők egészségéért. A magnézium jó hatással van az izmokra, a csontokra, az idegekre és az immunrendszerre. Segít megelőzni a stressz kialakulását. Természetes úton a zöld zöldségekből nyerhető, mint például a spenót és a brokkoli.

Az agyunk irányítja a gondolatainkat és cselekedeteinket, ám ha a szervezet belső működéséről van szó, a hormonoké a főszerep.

A hormonokat termelő és szabályozó mirigyek hálózata, az endokrin rendszer (ide tartozik többek között a pajzsmirigy, hasnyálmirigy, a petefészkek is) irányít mindent a hangulatunktól és étvágyunktól kezdve az energiaszintig és immunrendszerig. Mindezt a mirigyek a hormonok termelésével és szabályozásával érik el, mely kémiai hírvivő anyagok irányítják a szervezet különböző szerveit.

Az alábbi 6, alapvető funkciókat ellátó hormon működésével nem árt tisztában lenni, hogy időben észrevegye, ha valami nem megfelelően működik.

TSH(i) A pajzsmirigy hormonja a szervezet „metabolikus termosztátja”. Az étvágytól az energiaszintig a menstruáció idején és erősségén át a pajzsmirigy fontos szerepet játszik számos különböző belső folyamatban. Emellett nőknél az endokrin rendellenességek leggyakoribb forrása is.

Ösztradiol(i): Az ösztrogének női nemi hormonok, amelyek a női hormonális rendszer, ezzel együtt a menstruációs ciklus szabályozásában vesznek részt és a terhesség során is fontos szerepük van. Ezeket a hormonokat nőknél elsősorban a petefészkek termelik, de várandósság alatt a méhlepény, továbbá mindkét nemnél a mellékvesekéreg és a zsírszövet, valamint férfiaknál bizonyos mennyiségben a herék is elválasztják. Az ösztrogének közé tartozik az ösztron, az ösztradiol(i) és az ösztriol. Az ösztrogének serkentik a peteérést, és részt vesznek a menstruáció során levált méhnyálkahártya újraképződésében, valamint befolyásolják az emlőszövetek növekedését. Az ösztrogén szintje a ciklus első felében emelkedik, röviddel a peteérés előtt hirtelen lecsökken, majd a második felében ismét emelkedik kissé, végül pedig újra csökken az ösztrogének koncentrációja.

Progeszteron(i) A terhességi szövődmények, a nem rendszeres vagy abnormális ciklus, az alacsony energiaszint vagy a súlygyarapodás mind a progeszteron(i) okozta problémák jele lehet. Egy egyszerű vérvizsgálattal ellenőrizhető a progeszteron(i) szintje.

Parathormon(i)Segít szabályozni a vér, a szervek és csontok kalcium szintjét, valamint a D-vitamin lebontását és metabolizálását. Kéz- és lábgörcsök valamint szabálytalan pulzus jelzik, ha a mellékpajzsmirigy hormon szintje alacsony, míg a kiszáradás, vesekő és csontritkulás a mellékpajzsmirigy túltermelés következménye lehet. 

Kortizol(i): Stresszes állapotban a hormonszint kiugró, emellett segít a memória kialakulásában, a vércukorszint szabályozásban, a szervezet só-víz háztartásának egyensúlyban tartásában, és elősegíti vagy korlátozza a gyulladást. A pirulás, vörös arc, a hajhullás vagy az arcot borító finom szőrzet megjelenése, a csontritkulás és a szabálytalan menstruációs ciklus mind olyan jelek, amelyek a kortizolszint zavarára utalnak.

Inzulin(i)Lehetővé teszi az izmokban és a májban található sejtek számára a vérben keringő, táplálékból származó glükóz felszívását. A túl sok vagy túl kevés inzulin(i) felborítja a szervezet vércukorszint szabályozó képességét. Ez eleinte túlzott szomjúságérzettel és gyakori vizelési ingerrel jár, később kialakulhat az 1-es vagy 2-es típusú cukorbetegség. A túl alacsony és a túl magas vércukor(i) szint is okozhat életveszélyes állapotot. 

 

Lelet: 25 nap

Éhgyomri vérvétel

Szakértői lelet nem kérhető