labor munkarend tájékoztató

A laboratóriumi munkánk során gyakran tapasztalunk bizonytalanságot, vizsgálatok laikus értelmezésében zavart, félreértéseket. 10 éves tapasztalattal a hátunk mögött alkottuk meg a LABORATÓRIUM SZABÁLYZATÁT, illetve a Gyakran Ismételt Kérdéseket szedtük össze, melyek elsősorban a páciensek érdekében és védelmükért íródott. 

A laboratórium szabályzata alapján telefonon árakat, valamint szakmai információkat nem áll módunkban közölni. A foglalásokat lehetőség szerint online kezdeményezzék, hogy elkerüljük a torlódást és megfelelően fel tudjanak készülni, ahogy mi is! A honlapon számos információt kaphat a vizsgálatok menetéről, árakról, a csomagokról bővebb leírást talál. 
 

Tisztelettel kérjük a kedves pácienseket, hogy lehetőség szerint a telefonos megkeresés helyett az e-mailt válasszák! Általában pár órán belül választ adunk a kérdésekre. Amennyiben szakmai kérdés érkezik, a válaszadás pár napot is igénybe vehet, ugyanúgy mint árajánlat esetén is. A munka jellege megkívánja, hogy mindannyian részt vegyünk a munkafolyamatokban, épp ezért az időnkénti hosszas telefonos beszélgetés azt eredményezi, hogy a vizsgálatra érkező páciens várakozik. Ez kellemetlen és kényelmetlen helyzetet szülhet. Kérjük, hogy amennyiben mégis szükséges a telefonos felvilágosítás (nem szakmai kérdésben), úgy a 12 óra utáni időpontot válasszák, vagy küldjék el telefonszámukat, hogy kérnek visszahívást. Általános kérdésekben! Felhívjuk továbbá figyelmüket, hogy a telefon akkor is kicsöng, ha épp beszélünk, nincs foglaltság jelzés rajta. 



Írjon nekünk, ha: 

  • szakmai kérdése van, mert telefonon nem áll módunkban felvilágosítást adni,
  • időpont foglalásban szeretne segítséget kérni (amennyiben az online felületetnél elakad),
  • időpontok lemondása esetén,
  • árajánlat kérésekor, mert telefonon árakat nem közlünk,
  • vizsgálatokról szeretne tájékozódni, 
  • egyéb kérdések és információk tekintetében is az írásban történő segítség kérés gyorsabb, hatékonyabb, nyomonkövethetőbb. 

Az informatikai csoport is be tud csatlakozni a kérdések-válaszok tekintetében, ők helyileg nem a laboratórium területén dolgoznak. A munkafolyamatok zömmel délelőtt folynak, majd a vérvételeket követően a minták mihamarabbi feldolgozása a cél, hogy mielőbb leletet tudjunk Önöknek küldeni. Senki sem szeretné, ha a vérvételi idejében épp egy hosszas telefonos társalgásban vennénk részt. Nálunk nincs külön ügyfélszolgálati munkatárs, aki minden információ birtokában konkrét választ adhat egy telefonos megkeresésre, épp ezért szeretnénk meggondolt, pontos válaszokat adni, amit telefonon keresztül nem lehet.

 

LABORVIZSGÁLATOT SZERETNÉK, MIT AJÁNLANAK? 

Laborvizsgálatokat a páciens kórelőzményeinek, jelenlegi panaszainak, valamint előző eredményeinek ismerete nélkül nem tudunk ajánlani. A személyre szabott ajánlathoz az orvosi konzultáció elengedhetetlen. Ez online, vagy személyes találkozó alkalmával is történhet. A beszélgetés során számos olyan kérdés merül fel, amire sem e-mailben, sem telefonon nem lehet felkészülni. Az előre összeállított csomagjaink pont ezekre bizonytalan esetekre alkalmasak, illetve a vizsgálati ajánlóban is olvashatnak bővebben. A készülő laborvizsgálatok felelősségét nem vállalhatjuk át, ha azokat nem a kezelőorvosa írta elő, vagy orvosi konzultáció során történő javaslat nem előzte meg. Az, hogy mire gondol a páciens, és mire van/lenne szüksége az nem ugyanaz. Ne feledjük, hogy egy panasz vagy tünet számos kórképbe beilleszthető, (pl. szédülés, lehet vízhiány, vashiány, és lehet agydaganat) épp emiatt az internetes öndiagnózis felállítása gyakran hátráltatja az igazi okok felderítését, a megoldás pedig késő is lehet. Pár mondatból viszont nem lehet leszűrni a probléma hátterét, felelősségteljesen pedig nem lehet vizsgálatokat ajánlani. Ez veszélyes is lehet, ezért nem is tesszük! Nem az a célunk, hogy minél több pénzt költsön el olyanra, amire nincs szüksége, hanem az, hogy valóban célirányos vizsgálatok készüljenek, ami előreviszi állapota felderítésében. 

 

HA ELVÉGZEK PÁR LABORVIZSGÁLATOT, ABBÓL KIDERÜL MI A BAJOM? 

Nem, nem biztos, lehet. Sajnos, erre nincs egyértelmű válasz. Önmagában a laboratóriumi eredmények nem igazolnak semmit! Ahhoz, hogy egy-egy kórképet alá lehessen támasztani vagy kizárni, a páciens teljes klinikai képe mellet a rendelkezésre álló összes egészségügyi információ szükséges. Többek között labor, röntgen, ultrahang, CT vagy MR, egyéb diagnosztikai vizsgálatok, panaszok feltárása, fizikális státusz. Ezek együttesen alkotják meg a DIAGNÓZIST! A vizsgálati eredményekből sok minden kiolvasható, van amikor egyértelmű a kép, van amikor nem. Önmagában egy laborlelet számok és betűk halmaza, melyek a páciens teljes egészségi állapotának ismerete nélkül nem adnak teljes képet. A laboratórium csupán eredményt közöl, majd a felmerülő kóros állapotoknál javaslatot tesz ill. tehet, mert nem kötelező, a megfelelő szakrendelő felkereséshez. Számos esetismertetés létezik, amikor a végső diagnózis merőben más volt, mint amit a laboros, vagy nem kompetens szakorvos fogalmazott meg. Például ez az eset

 

HA KÉSZEN VANNAK AZ EREDMÉNYEK A LABORBAN MEGMONDJÁK A DIAGNÓZIST ÉS KEZELÉST IS KAPOK MAJD? 

Nem! A labornak erre nincs jogköre. A laborban vizsgálatok készülnek, melyek segíthetik a kezelőorvost a végső diagnózis felállításában és a kezelésben. A laboratórium végrehajtó intézmény, mely vérből, váladékokból különféle kémiai, immunológiai, mikrobiológiai, stb. vizsgálatokat végez. A laboreredmények ismerete önmagában nem elegendő sokszor még a szakorvosoknak sem, ezért konzultálnak egymással adott esetben. Szükség van a laborvizsgálatokra, és szükség van SZAKorvosokra is. A laboratórium (illetve röntgen, CT, stb.) diagnosztikai megoldásokat nyújt, a szakorvosok a klinikai orvoslásban dolgoznak. E kettő összehangolt eredményeképp lehet diagnosztizálni és kezelni valakit. 

 

A LABORATÓRIUM MUNKATÁRSAI MIÉRT NEM SEGÍTENEK A VIZSGÁLATOK KIVÁLASZTÁSÁBAN? HIÁBA TELEFONÁLOK ÉS PANASZOLOM EL A BAJOMAT, NEM KAPOK EGYÉRTELMŰ VÁLASZT! MIÉRT?

A fentiekből kiderül, hogy miért nem. A laboratórium dolgozói, orvosai arra hivatottak, hogy szakorvosi javaslatra vizsgálatokat végezzenek egy-egy betegség vagy állapot gyanúja esetén. Az, hogy Önnek mire lehet szüksége arra sem telefonon, sem írásban nem tudunk válaszolni, pont azért, mert felelősséggel tartozunk Önök és a munkánk iránt is. A célunk, hogy a páciensek a legmegfelelőbb ellátást kapják, mielőbb fény derüljön a probléma okára. Hiába van valaki mögött 10-20-30 év tapasztalása, ha nincs meg a megfelelő tudása és eszköze ahhoz, hogy véleményt alkosson egy ismeretlenről, aki 1-2 mondatot közöl magáról. Sajnos a szomszéd néni olykor "többet tud a labornál", hisz neki is pont ez volt a baja tavaly. Kész patikája van otthon mindenféle nyavajákra és bátran ajánlja boldog-boldogtalannak. Nem adunk javaslatot vizsgálatokra kizárólag orvosi konzultáció keretin belül, ahol a felmerülő kérdéseket helyben meg lehet válaszolni. 

 

MIÉRT KELL A VIZSGÁLATOKRA ONLINE FOGLALNI? 

Mert gyorsabb, kényelmesebb,és mert időt lehet vele megtakarítani. Az online felületen láthatóak a szabad napok, a szabad órák és percek. Ön választja ki, melyik a megfelelő. A visszaigazoló e-mail a sikeres foglalást követően pedig olyan információkat tartalmaz, amit szóban elmondani nem lehet, megjegyezni főleg sem. Az online foglalás amellett, hogy rugalmasan kezelhető- hiszen a nap bármely időszakában bárhonnan elérhető a felület, számos olyan kérdésre ad választ, ami a vérvételre/mintavételre való előkészületek miatt fontos. Hogyan kell felkészülni, mit kell hozni, mennyibe kerül a vizsgálat, mikor készül el a lelet, ez mind fel van tüntetve a honlapon a csomagoknál. Továbbá nincs összetorlódás, hiszen a telefonos előjegyzéssel egy időben történhet online foglalás is, és máris egy időpontra érkezik két páciens, ami kellemetlen mindannyiunk számára. E-mailben történő megkereséskor felajánlunk egy lehetőséget. Amennyiben ez nem jó Önnek, akkor az online foglalást kell választania. Az oda-vissza levelezgetés nem hatékony, és nem szolgálja a páciens érdekeit, megfelelő ellátását.   

 

MIÉRT NEM CÉLSZERŰ RÉSZEREDMÉNYEKET KÜLDENI A CSOMAGOKNÁL? 

A csomagajánlatok célja, hogy egy-egy betegség vagy kóros állapot gyanúja esetén kiderüljön a páciens problémája. A csomagok egyben adják meg azt a kellő információt, amivel az orvos birtokában lehet annak a tudásnak, hogy el tudja dönteni szükséges vagy nem továbblépni. Egy vizsgálati csomagból kiragadni részeredményeket és abból véleményt formálni súlyos hiba. A részeredmények közlése nem kívánt következtetéseket és helytelen döntéseket vonhatnak maguk után. Épp ezért nincs mód és lehetőség ilyen formán az egyes vizsgálatokat külön leletezni,hanem egyben amikor minden elkészült. Egy hasonló kérdésre is ugyanez a válasz: még nincs kész minden eredményem, de van pár csillag a leletben, miért nem mondják meg mi az? 

 

AZT ÍRJÁK, HOGY A VÁLLALÁSI HATÁRIDŐ PL. 10-20 NAP? NEM TUDJÁK MEGMONDANI, HOGY 12 VAGY 19? 

Nem! A labormunka során a tervezések ellenére számos olyan nem várt probléma állhat elő, ami keresztülhúzza a számításokat. Lehetnek munkaerő kiesések, géphibák, és számos olyan technikai probléma, amit nem lehet előre látni. amit ma eltervezünk délelőtt, lehet egészen másképp történik délután. Garancia mindig a vállalási határidő utolsó napjára van. 

 

A VÉRVÉTEL ELŐTT LEHET ENNI VAGY INNI? 

Inni mindenképp! Vizet. Kb. 3 decilitert a vérvétel napján. A referencia tartományok alapvetően éhgyomri vérvételekre vannak megalkotva. Mi is az és hogyan állapítják meg a referencia tartományt? Nagyszámú  egészséges embernél meghatározzák az adott paramétert, és megnézik, hogy milyen tartományon belül tekinthetők az eredmények "normál"-nak. Ettől független van, ahol kívánalom az éhgyomri (éhom) vérvétel, és van ahol könnyed reggeli megengedett. Bővebben lehet erről olvasni az előkészületeknél

 

MIK LEHETNEK A VÉRVÉTEL SZÖVŐDMÉNYEI? VÉRVÉTEL ELŐTTI TEENDŐK ÉS JAVASLATOK

Feldagadt, lilásan elszíneződött kar vagy kézfej, fájdalom a szúrás mentén? Nem kellemes valóban, sajnos az  invazív beavatkozásnak számító vérvétel esetén előfordul, akkor is,ha addig soha ilyen nem történt. A vérvételt számos tényező befolyásolja. A legtöbb diagnosztikai rutinvizsgálathoz vérre és az ezzel járó vérvételre van szükség. Bármennyire gyakori eljárásról van is szó, az emberek általában pont ettől az apró beavatkozástól félnek a legjobban. 
A páciensek részéről általában két fő probléma adódik: 1) a tűszúrás miatti fizikai és 2) a vér látványából adódó érzelmi-pszichikai félelem. 
A legtöbb embernek azonban nem okoz gondot a vérvétel, hiszen ők ezt csak apró kellemetlenségként élik meg. Mások izgulnak, és szükségük van olyan stratégiákra, amelyek átsegítik őket ezen a nehézségen. Néhány ember esetében vénájuk állapota nehezíti a beavatkozást, mert pl. a többszöri vérvétel vagy infúziós kezelések miatt az már sérült, a sorozatos szúrás hegesedést okozott vagy egyszerűen nehéz a vénát megtalálni, és abból vért venni. A legtöbb ember számára a véna megszúrása gyors, könnyű és viszonylag fájdalommentes beavatkozás. A tapasztalatok szerint a vérvételen átesett legtöbb ember kellemesen meglepődik: lehet, hogy előtte kicsit izgulnak, de sokszor hallható a vélemény, „gyorsabb volt, mint gondoltam”, „kevésbé fájt, mint gondoltam” vagy „könnyebb volt, mint vártam”.
Vannak azonban néhányan, akiknek vékonyabb vagy nehezen tapintható vénájuk van. Van úgy, hogy a sorozatos szúrások miatt a véna hegesedik vagy megkeményedik. A kemoterápiában vagy Syncumar-terápiában részesülő betegeknél (a Syncumar esetleges mellékhatásai miatt ellenőrzésre szorulóknál) a sok szúrás miatt nehezebb lehet a vérvétel. Azok a betegek, akik tudják, hogy esetükben nehezebb lehet a vérvétel, kérhetik, hogy a korábban sikerrel járt asszisztens szúrja meg őket. Ha zavarja, hogy problémás a beavatkozás, fogadja meg a vérvételt végző szakember tanácsait, így közösen találhatják meg a sikerhez vezető módszert. Ha duzzanatot, vérömlenyt vagy fájdalmat tapasztal, a fájdalom enyhítése érdekében kövesse az általános elsősegélynyújtás lépéseit, például jegelje vagy hideg vizes borogatással lássa el a felületet, kímélje az adott végtagot, és vegyen be fájdalomcsillapítót, (ha ez egyébként megengedett az Ön esetében). Bővebben a teendőkről.

Fájni fog? Amikor a tű a bőrbe hatol, enyhe csípést érezhet, és a tű eltávolítása is járhat némi fájdalommal. Ha gyermeket vagy nyugtalan beteget kísér vérvételre, magyarázza el neki, hogy pillanatnyi fájdalmat vagy kellemetlenséget fog érezni. Ne mondja azt, hogy „Egyáltalán nem fog fájni”, mert a beteg nem bízik majd a körülötte levőkben vagy a szituációban, amikor tényleg megérzi az apró csípést. Legyen őszinte, mondja el, hogy valóban mi várható, mert azzal segít leginkább a betegnek.
 

Lassan szivárog a vér? Napi 8-10 pohár folyadék elfogyasztása elősegíti a jobb véráramlást, így a véna jobban látható és könnyebben megszúrható, ezért igyon elegendő folyadékot a vizsgálatot megelőző napokban. Tartsa be azonban orvosa utasítását; egyes vizsgálatok előtt nem ihat bizonyos fajta folyadékokat. Várakozás közben vagy a vizsgálatra igyekezvén sétáljon egyet, mert ez fokozza a véráramlást, és jobban kiemeli a vénákat (ha gyakran kell vérvételre mennie, a rendszeres kar- és kéztorna is segít). 

Száraz a bőre? Kevésbé fájdalmas a szúrás, ha alkarját (illetve a szúrás helyét) naponta legalább négyszer bekeni testápolóval. A testápolót célszerű azután alkalmazni, amikor víz érte a bőrfelületet, például fürdést, zuhanyzást, úszást követően. 
 

Hideg a keze? A meleg fokozza a vérkeringést, így a vérvevő könnyebben találja majd meg a vénáját. Várakozás közben hagyja magán a kabátját vagy pulóverét, és lógassa lefelé a karját, mert ez fokozza a vérnyomást a vénákban. Ha korábban is nehezebb volt Öntől vért venni, feküdjön le vagy melegítse kezét például takaró alatt, mert ez általában könnyít a helyzeten. 
 

Izgul? Beszélgessen valami kellemes élményről vagy gondoljon erre várakozás közben, mert ez elterelheti aggodalmait; hozzon magával érdekes olvasnivalót, zenét. 
 

Ájulás környékezi? Ha ideges, esetleg hajlamos a szédülésre vagy ájulásra, közölje ezt a vérvételt végző szakemberrel még a beavatkozás előtt. A vért fekve is levehetik Öntől, így könnyebben elkerülhető az ájulás és az ezzel járó esetleges sérülés. Ha bármelyik pillanatban úgy érzi, hogy szédül vagy netán elájul, azonnal közölje ezt az asszisztenssel vagy a közelben lévő bármely személlyel. Ha fejét térdéhez hajtja vagy lefekszik, hamarosan jobban lesz. 
 

MIÉRT KELL KITÖLTENI AZ ADATLAPOT ÉS ELŐRE ELKÜLDENI! 

Fontos, hogy az adatlap a vérvételt megelőző napokban, de legkésőbb a vérvétel előtti nap 11 óráig megérkezzen! Bár a szabályzat kimondja, hogy a foglalás törlésre kerül, ha valaki nem küldi vissza, még soha senki időpontját nem töröltük, hanem írtunk érdeklődő levelet, hogy mire számíthatunk. Nem mindenkor jók a tapasztalatok. Előfordul, hogy elfelejti elküldeni, de sajnos vannak, akik arra a kérdésre sem válaszolnak, hogy egyáltalán el kíván-e jönni a foglalt időpontban. Az egymás iránt való tisztelet minden területen fontos, hát még ott, ahol többen várnak időpontra. Az adminisztráció a mindennapi életünk részévé vált és egyre nagyobb terhet ró a dolgozókra. Az admin feladatok lassan sokkal több időt vesznek el egy-egy páciens esetén, mint maga a minták feldolgozása. Az adminisztráció már ott elkezdődik, hogy valaki online bejelentkezik hozzánk, ami megjelenik a naptári rendszerünkben. Elkezdődik a szervezés, tervezés. Az egészségügyben különösen fontos az adatok tárolása, kezelése, ugyanakkor rengeteg időt lehet megspórolni, ha a vizsgálatot megelőzően az adatlap a rendelkezésünkre áll. Miért? Az Ön feladata, hogy az adatlap első oldalát kitöltse, a miénk, hogy a vizsgálat idejére a második oldalára olyan információkat jegyezzünk fel, amiből minden kolléga dolgozni tud. A kért vizsgálatokat jelöljük rajta, előkészítjük a szükséges csöveket, a metodika alapján jegyezzük a mintavételt követő teendőket (pl. azonnali fagyasztás, további kezelés, melegben tárolás, stb), ellátjuk bárkóddal a csöveket, tehát a személyes adataikkal feliratozzuk, a számítógépes rendszerbe előzetesen felvezetjük az adatait, ráírjuk a fizetendő összeget és a vállalási határidőt is, hogy amikor belép az ajtón minden készen álljon az Ön kiszolgálására 1-2 percen belül. Ha mindezt a helyszínen kéne elvégezni, bizony nem kevés időt kéne rászánni. Az idő pénz, mindannyiunk számára értékes időt takaríthatunk meg! Kérem segítse a munkánkat! 

 

MIÉRT KELL ELŐRE MEGÍRNOM, HOGY MILYEN VIZSGÁLATOKAT SZERETNÉK, ÉS MIÉRT NEM DÖNTHETEK ERRŐL A HELYSZÍNEN? 

A laborvizsgálatok gondos, pontos előkészítést igényelnek. Vannak, amik időhöz, naphoz kötöttek. Vannak, amiket tovább kell szállítani, mert nem helyben készül és a futárt előre meg kell rendelni. Amikor plusz kérések vannak és azokat a helyszínen kell egyeztetni, az sok időt vesz el mindenki idejéből. A csőtípus, a metodika, az esetleges előkészület, a vizsgálati ár kalkuláció stb. viszi az időt. Ha segítségre lenne szüksége a választásban, azt csak előre tudja kérni, mert a recepción dolgozó munkatárs nem szakavatott, így nem kell értenie a vizsgálatokhoz. Ráadásul, ha kedvezmény illetné meg, akkor a plusz kérésekkel ezt nem tudja helyben érvényesíteni, mert a dolgozóknak nincs joga erről dönteni. Csak a laborvezető adhat kedvezményt, nem biztos, hogy ő épp a helyszínen van, vagy ráér. 

 

HÍVOM ÖNÖKET TELEFONON? DE NEM ÉREM EL! MIÉRT? 

Mert napközben dolgozunk. Délelőtt a páciensekkel foglalkozunk közvetlen (adategyeztetés, vérvétel, fizetés), délután közvetve, hiszen ekkor dolgozzuk fel a mintákat. A laboratóriumi munka nagy körültekintést és odafigyelést igényel minden dolgozótól. Külön ügyfélszolgálati munkatárs, aki minden kérdésben válaszolni tud, nincs. Telefonon a tapasztalatok alapján sok minden félreérthető, nem követhető, nem ellenőrizhető a későbbiekben. Sok félreértést lehet tisztázni e-mailben. A “ki mit mondott, mikor mondta, hogy mondta” című fejezet már sok-sok problémát okozott nekünk. A páciensek 15 percenként jönnek, akikkel előzetesen, majd a vérvételt követően is beszélnivalónk van. Senki nem szeretné, ha az ő idejében épp egy hosszas telefonos beszélgetést folytatnánk. Az írásban történő megbeszélés előnye, hogy minden kérdésre kielégítő válasz adható, a levelezés folyamatos és bármikor visszakereshető. Telefonon lehet érkezik egy olyan kérdés, amire akkor, abban a pillanatban nem jut eszünkbe a válasz, vagy már nem azok a szabályok vannak, nincs idő gondolkodni és ez kínos lehet. Szakmai kérdés alapelve a jól kidolgozott, megfontolt és minden kérdésre kiterjedő válaszadás. Fel kell készülni, esetleg utána olvasni a szakirodalomban, csakis írásban. Az árak napról napra változhatnak, és amit esetleg valaki csípőből bemond a telefonba, az lehet már nem érvényes, mert időközben, - mondjuk előző este javításra került és még nem volt mód értesíteni mindenkit erről. Az aktuális árlista fent van a honlapon, ha valamit nem találnak, írjanak! Alapelvünk a szó elszáll, az írás marad! E-mailben gyorsan válaszolunk, nem mellesleg távoli eléréssel az informatikai csoport is be tud csatlakozni a válaszadásba általános kérdésekben.

 

EDDIG SOHA NEM VOLT MAGAS VAGY ALACSONY XY ÉRTÉKEM. MOST MIÉRT? 

Ne feledjük el, hogy az eredmények egy aktuális állapotot mutatnak egy adott pillanatban. Ha hetente járna laborba, tapasztalná, hogy míg egyik héten ilyen az eredmény a másik héten más, hiszen másképp táplálkozunk, mások a lelki és fizikai terheltségünk, más-más vitaminokat vagy egyéb étrend-kiegészítőket használunk, kevesebbet vagy épp többet iszunk, stresszes időszakunk van, a vírusok jönnek-mennek, bakteriális fertőzésünk van, gyógyszereket szedünk stb. Kimeríthetetlen az okok tárháza. Nem az a probléma, ha kisebb eltéréseket látunk, hanem az ha panaszaink vannak és az erre irányuló eredmények eltérnek, vagy nincsenek panaszaink, de az összkép nem túl jó. A rendszeres ellenőrzés fontos, legyen szó pusztán az egészségi állapotunk vagy a betegségünk nyomonkövetéséről. 

 

FONTOS

  • Vérvételre kizárólag az előre bejelentkezetteket fogadjuk. Így tudjuk az időpontokat biztonsággal kiadni, hogy elkerüljük a többszöri személyes kontaktust a páciensek között.
  • Kérjük, nagyon figyeljen arra, hogy MAX. 5 PERCCEL előbb érkezzen, de annál semmiképp ne előbb. Az időpontok 15 percenként vannak kiadva, egy időpontra ketten érkeznek. Épp ezért nem tudjuk beengedni, ha nem a saját időpontjában érkezik! 
  • A vizsgálatokra ONLINE szükséges foglalni. Kérjük, hogy lehetőség szerint ezt az opciót válasszák!
  • Kérjük, hogy jól gondolja át, milyen vizsgálatokat szeretne. Ha kérdése van, azt a vérvételt megelőzően e-mailben tegye fel, hogy mikor megérkezik hozzánk, gyorsan és gördülékenyen tudjunk haladni a vizsgálattal.
  • Ha foglalt időpontja van, de nem tud eljönni, kérjük mondja le, hogy fel tudjuk szabadítani más számára!
  • Egyes vizsgálatokat átmenetileg nem tudunk végezni, és a vizsgálatok leletkiadási határideje is változhat. Mivel ezek az információk napról napra változhatnak, érdeklődjön mindig a munkatársaknál a vérvételkor. 
  • Amennyiben a foglalást követően  nem érkezik meg a szükséges adatlap, de legkésőbb a foglalást megelőző 2 nappal, úgy a foglalás törlésre kerül, és új időpontot kell foglalni. Amennyiben az időpont lemondása  24 órán belül történik + 5000 Ft költséggel kell számolni. Amennyiben az időpontot nem mondja le, a következő alkalommal az elmaradt vizsgálat árának 50%-át ki kell fizetni! Tehát a következő alkalom vizsgálataihoz és admin költségeihez hozzájön ez az összeg. 
  • Utólag számlát módosítani nem áll módunkban, ezért amikor a számlát kéri alaposan gondolja meg kinek a nevére és címére írjuk azt. 
  • Orvosi konzultációra van lehetőség. Lsd. orvosi konzultáció címszó alatt!
  • A vérvételek a délelőtti órákban folynak. Pénteki napokon jelenleg nem tudunk pácienst fogadni. 

 

 

Köszönjük!